Friday 11 October 2013

Seminar Hartanah

Sudah lebih 2 tahun aku membaca blog bro hensem ni. Segala entri dia dari awal sudah abis aku jelajahi. Blog ini berkisah kan seorang jejaka ensem yang sentiasa macho lagak seorang retis (artis), apa yang membuatkan aku lekat kat blog beliau ialah ilmu yang di sampaikan.

Ya, ilmu hartanah yang pada masa dahulu aku memang tak ketahui langsung. Sekarang aku mengetahui sedikit demi sedikit ilmu hartanah hasil dari pembacaan aku. 

Dulu aku begitu naif sekali pasal pelaburan hartanah ini, sehinggakan aku merasakan cukup lah kita membeli sebuah rumah sahaja. Ingatan aku pada masa lalu, hartanah memerlukan modal yang besar untuk di miliki. Dahulu juga aku semacam tiada arah tujuan apabila mendapat gaji hasil kerja keras aku. Apa yang aku tahu pada masa lalu, gaji aku tidak cukup untuk membeli rumah walaupun sebuah. Itulah aku pada masa lampau.

Sekarang melalui bacaan aku menerusi blog beliau, buku-buku yang aku beli dan ada juga rakan yang mengetahui pasal hartanah ini, aku tahu serba sedikit tentang ilmu hartanah.

Sejak sekian lama aku membaca blog beliau, maka semalam aku telah mendaftarkan diri untuk seminar hartanah beliau siri ke-22 di shah alam. Setelah sekian lama aku mengenali beliau melalui blog, akhirnya kami akan bertemu empat mata. Aku harap ilmu hartanah yang aku pelajari dapat memanfaat kan diri ku.



Nama ku terpampang di no 4








No comments:

Post a Comment