Sunday 20 October 2013

Peniaga Cakoi

Hari Sabtu yang lepas, adik aku dapat kontrak kenduri kahwin di Sungai Besar untuk hidangan pada jemputan tuan rumah. Makanan yang adik aku buat tak lain tak bukan adalah kuih cakoi dan donut.

Ya, itulah sumber pendapatan adik aku sekarang setelah `bersara` awal daripada jawatan jurutera di sebuah syarikat global di Shah Alam. Setahun lebih dia meniaga, dan apa yang menarik nya, pendapatan dia sekarang melebihi apa yang dia pernah dapat dari pekerjaan terdahulu.



Kedua-dua adik aku 


Bertudung kuning tue lah tokeh cakoi. Lelaki tue sebagai sidekick hujung minggu.

Inilah nama nya berkat rezeki berniaga, 9/10 rezeki datang dari sini. Bila agak nya aku dapat jadi seperti adik aku. Apapun akan aku usahakan sesuatu untuk di warisi anak aku. Kiranya aku nak tingggal kan legasi kat anak aku lah.


1 comment: