Tuesday 22 October 2013

First Day Cover

Hari ini dapat juga satu lagi edisi First Day Cover (fdc) dari Pos Malaysia.

Kali ini bertemakan Celebrating Abilities of Children with Disabilities : Colours of My World. Ia adalah satu peringatan kepada kita untuk melihat mereka sebagai kanak-kanak, bukan melihat kekurangan mereka. Ada antara mereka yang mempunyai bakat tersendiri seperti menyanyi, melukis dan sebagai nya.


First Day Cover

Setiap dari setem di atas di lukis oleh tiga kanak-kanak istimewa. Apa yang menarik nya setiap setem yang di hasil kan mempunyai tulisan braille seperti yang korang tengok pada setem di tengah.

Aku beli setem ini di pejabat Pos Rawang, tetapi cop rasmi nya belum sampai lagi. Sebab itu kalau korang yang tahu pasal fdc nie melihat fdc aku tiada cop. Yang membuatkan aku selalu pergi Pos Rawang ni sebab penjaga kaunter nyer se cun setem-setem yang aku beli, naik juling nak tengok yang mana satu.hahaha


Pamplet Teknikal FDC

Aku sebenarnya baru sahaja dalam dunia fdc nie, bermula pada awal tahun ini. Mungkin ada sesetengah pembaca sudah lama mengumpul sampul-sampul fdc ni. Harap dapat lah aku meneruskan hobi aku lagi dan seterusnya menjadi `pelanggan tetap` Pos Rawang :]







No comments:

Post a Comment