Thursday 24 October 2013

Rumah Kosong

Semalam aku telah upload gambar ini yang mana telah aku ambil di sekitar kawasan Bukit Beruntung.

Ya rumah  yang tiada penghuni masih banyak kelihatan di kawasan tersebut. Ini termasuklah lot-lot perindustrian yang banyak kosong sehingga menyebabkan aku fikir betapa rugi nya owner tidak mahu menetap di situ.

Dari apa yang aku dengar melalui orang di sini, pada tahun 90-an kerajaan negeri menguar-uar kan akan di binanya lapangan terbang antarabangsa serta pusat kerajaan di sini, lalu banyak lah pemaju menumpukan pembangunan di Bukit Beruntung. Disebabkan berita tersebut lah, ramai pembeli mencari kawasan ini. Akhirnya projek mega yang di gembar-gembur kan tidak menjadi, dan ramai juga pembeli tidak mendiami kawasan ini

Tetapi sekarang apa yang aku lihat, sudah ada pembangunan sedikit di sini, seperti pasaraya Tesco, perindustrian besar seperti GIVI serta Beneeli Keeway. Kilang Perodua juga berdekatan dengan kawasan ini. Bagi aku juga kawasan sini amat tenang untuk di duduki tanpa hiruk pikuk suasana bandar.

Mungkin suatu hari nanti kawasan Bukit Beruntung akan meletup dengan adanya apa-apa projek mega.

No comments:

Post a Comment