Tuesday 5 November 2013

Semangat Kental

Semangat yang tak pernah putus asa terjadi kat keluarga aku tatkala sedang dalam perjalanan pergi ke GM KL untuk mencari barang.

Minyak kereta habis. Ya itulah yang terjadi pada aku ketika memasuki kawasan Selayang. Pada mulanya aku nak isi minyak di Petronas Selayang kerana di sana ada ATM Mechine. Aku pun kata pada bini aku tak perlu isi di Shell Templer Park.

Sebaik sahaja menghampiri Selayang tiba-tiba enjin mati, dan memang betul telahan aku yang minyak dalam tangki dah kering. Allah memang sentiasa menolong hamba nya jika dalam keadaan susah, kereta aku berhenti hanya 100 meter dari stesen minyak Petron  :]

Dalam hati aku bersyukur sangat tak perlu berjalan jauh untuk membeli minyak, hasil nya aku isi dua botol mineral kosong dengan minyak ke dalam tangki aku. Terbaik sekali, siap aku goncang-goncang kereta sebelum start enjin.


Dua botol minyak aku tuang 


Alhamdulillah kereta bole bergerak seperti biasa dan aku mengisi lagi di Petronas Selayang, tempat pada asal nya aku tuju.

No comments:

Post a Comment